Debut på bokmässan

I dag ska jag också göra något jag aldrig gjort förut, delta i den åländska bokmässan som arrangeras hela dagen i Alandica. Åtminstone har jag aldrig varit med som utställare tidigare, däremot samtalade jag i tiderna med vännen Anders Hellberg om sanning och lögn i medierna. Det ska bli skoj att träffa andra skrivare också.

I dag ska jag berätta om boken Gryningspyromanen och vilka äventyr den fört mig ut på. Här är en länk till hemsidan där det finns massor av mer information. Här kan man läsa om själva boksläppet som hände i TV4. Själva mässan pågår mellan kl 11 och 16 i dag.

Jag tar också med mig kvarvarande utgåvor av Messaböckerna som jag gjorde förr i världen och som, enligt mig, var utmärkta exempel på kommunikation mellan konsumenter och producenter i tidningsvärlden. Alla sätt som gör att folk tar upp en bok är värda att pröva och ofta är det enkla det svåra. Eller så väljer men det besvärligare direkt!

Kom över och hälsa på, jag har Special Prize, Only for you!

Bland böckerna på mitt eget bord finns Alandicalitteratur, Per Olov Enquist, Jan Guillou, thrillers, dokumentärer och mycket mer. Det är fyndläge!

Vill du inte köpa går det bra att bara komma över och prata också. Det är ju en alldeles särskilt kulturell dag, denna. Eller lyssna. Min plats i rampljuset på scen äger rum kl 14.15 i dag lördag. Hela programmet ser ut så här:

11.30 Sixten Häggblom & Jan-Erik Berglund: Vårjakt på Åland 

11.45 Carina Karlsson: Camera Poetica Åland / Månblå himlahav

12.00 Synnöve Jordas: Ingen behöver få veta

12.45 Marcus Måtar: En resa över Åland av L-A Léouzon Le Duc

13.00 Gustav Wickström: Emil och hans brigg

13.15 Björn Rönnlöf: Historien om en ö av Claes Kruckenberg

13.30 Malin Klingenberg: Alberta Ensten och uppfinnarkungen

13.45 Ann-Christin Waller : OPERATION RÄDDA HAVET

14.00 Per-Ove Högnäs & Freya Darby: Hertiginnans sista resa. Här kan man läsa mer om den filmen.

14.15 Jörgen Pettersson: Gryningspyromanen

14.30 Doris Ingman: Resumé

15.00 Benita Mattsson-Eklund & Dan Nordman: Julius Sundblom 150 år

Ses.

Så här ser pocketutgåvan ut.

I marknadsföring av böcker ingår också en rejäl plansch! 
Jag själv på plats i Ystad under en av många marknadsföringsturnéer. 
Vännen och medförfattaren och brandingenjören David Widlund medverkade i Veckans Brott när bland andra Leif GW Persson diskuterade Gryningspyromanen som för övrigt släpps fri nästa vår.

Kommentarer

Populära inlägg