Ja till boxning i staden

Vid gårdagens stadsfullmäktige valde sjutton av tjugosju ledamöter att lyfta bort totalförbudet mot proffsboxning i stadens idrottsanläggningar. Jag hörde till dem som inte tycker förbud hör hemma när det gäller accepterade idrottsformer. Dessutom hör boxning till mina intressen (eller mer förr faktiskt) varför jag nu gärna ser fram mot galor i likhet med Battle of the Baltic som arrangerades i Baltichallen i början av 2000-talet. 

Så här såg det ut då Robert Helenius boxades i Tallinn tidigare i år. Bilden är tagen av Ville Vuorinen och den är lånad från Yles hemsida.

Kommentarer

  1. Bra beslut, även om intresset från min sida avtagit med åren. Men det principiella är det viktiga. Jag var själv med och hjälpte min kompis John vid galorna i Baltichallen. Två fina galor med många inresande turister under lågsäsong.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg