Dags för vänliga veckan

Håll i hatten för i dag är det djupt.

Kanske börjar jag i takt med stigande insikter och fler erfarenheter bli lite blödig. Men visst är det stökigt och bråkigt lite överallt just nu?

Polisanmälningarna haglar och folk skäller på varandra och det är än det ena och än det andra och golfbråk och gnäll och gny i precis varenda knut. Och mitt i allt dyker Facebookflöden upp där det tycks normalt och anständigt att ta heder och ära av precis vem som helst.

Nej, jag tänker inte göra anspråk att vara perfekt (den senaste som gjorde det blev ju korsfäst...) och jag har varit en minst lika god kålsupare som alla andra men nog vore det fint med en ny ton i den allmänna debatten. Vi lever trots allt i en av de bästa av världar och våra problem är på mikronivå och ofta av lyxkaraktär.

Jag ska göra precis allt för att föregå med gott exempel och börjar i dag. Nej, jag är varken cynisk eller ironisk. Jag tycker verkligen hela Åland skulle vinna på att man gör som förr – behandlar andra på samma sätt som man själv skulle vilja bli behandlad.
Ha en bra arbetsvecka.

Dalai Lama är en from man som säger kloka saker och sällan ställer till bråk.

Kommentarer

  1. Hej Jörgen!

    När det gäller Ålands ekonomi så kommer jag att fortsätta föra debatt. Jag har mycket svårt att acceptera landskapets stora underskott, vilket de flesta stora åländska partier varit ansvariga för. Jag tycker därför alla partier kunde vara ödmjuka inför detta faktum och inte klistra på varandra det ena eller det andra. Ibland måste man se sig själv i spegeln. Gällande mina egna förslag till besparingar och strukturförändringar försöker jag alltid bygga under det med fakta(ofta Åsub) eller annan forskning eller erfarenhet. till sist: Ger man sig in i en debatt så måste man tåla att få sakliga motargument och inte bara förvänta sig att den andra parten skall vara "vänlig", Jag gör säkert fel många gånger, men försöker lära mig av dessa. Ha en bra dag / Jörgen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg